Piskóta

By Melinda - 18:25

A piskóta talán az egyik leggyakoribb süteményalap. Százféle krémmel tölthetjük, minden íz passzol hozzá. Ami fontos, hogy ahány darab tojás, annyi evőkanál cukor és annyi evőkanál liszt szükséges hozzá. Ez a piskóta recept egy 6 tojásos, középmagas torta adagja, ha ennél magasabbat szeretnénk 8 tojással, ha kisebbet 4 tojással készíthetjük. Ez esetben 26 cm-es tortaformában készítettem, de természetesen a tortaforma mérete is változtatható.


Hozzávalók:
  • 6 tojás
  • csipet só
  • 6 ek. cukor
  • 4 ek. finom liszt
  • 2 ek. rétes liszt
  • fél csomag sütőpor
Elkészítése:
  1. A sütőt bemelegítjük.
  2. A tojásokat szétválasztjuk. A tojásfehérjét csipet sóval kemény habbá verjük.
  3. A tojássárgáját a cukorral fehéredésig verjük. 
  4. A lisztet a sütőport elegyítjük és rászitáljuk a tojásfehérjére. Ráöntjük a tojássárgáját, majd mindhárom alkotóelemet lyukas fakanállal, körkörös mozdulatokkal, óvatosan összekeverjük.
  5. Sütőpapírral, vagy vajjal, liszttel kibélelt tortaformába öntjük, és közepes lángon megsütjük.
Fortélyok:
A hozzávalók szobahőmérsékletűek legyenek. A cukor csapott, a liszt közepesen púpos evőkanál legyen. Én a liszetet egy harmad rétes liszt, két harmad finom liszt arányban keverem. Fontos, hogy a lisztet szitálva tegyük a tojásfehérjére. Erre kerül a tojássárgája, majd nagyon óvatosan összeforgatjuk, nehogy összetörjön a tészta. A sütőajtót csak a sütés végefelé nyithatjuk ki, mert összeesik a tésztánk.

  • Share:

You Might Also Like

12 megjegyzés

  1. Szia!
    Meg szeretném kérdezni, hogy ezt a piskótát hány cm-es tortaformában sütötted?
    Köszi: Eszter

    VálaszTörlés
  2. Szia Eszter! Ez 26 cm-es forma volt. Bele is írom a receptbe. :)

    VálaszTörlés
  3. Köszi a választ. A recepted alapján készítettem el én is. De az enyém miért lett ilyen lapos akkor??? :-(((

    VálaszTörlés
  4. Bocsi, a link lemaradt: http://recepteszter.blogspot.com/search/label/S%C3%BCtem%C3%A9ny

    VálaszTörlés
  5. Hát, sajnos nem tudom. :( Lehet, hogy a fotó is csal egy kicsit, ez kb. 5 cm magas lehetett. A piskóta titka abban van, hogy sok levegő kerüljön a tésztába, aztán benne is maradjon. Ehhez a legfontosabbak:
    - keményre verni a habot,
    - keményre, világosra verni a sárgáját,
    - nagyon-nagyon óvatosan összekeverni a a kettőt a liszttel,
    - ideális hőfokon sütni (ezt nehéz meghatározni, az én villanysütőm 8-as fokozatán 10 perc + a 7-esen kb. 20-25 perc),
    - nem szabad kinyit a sütőajtót, csak a vége felé, az utolsó 5-10 percben,
    - tűpróbával ellenőrizhetjük (beleszúrunk egy fogvájót és ha tisztán, nem ragacsosan, maszatosan jön ki akkor jó).
    Bízom benne, hogy tudtam segíteni.

    VálaszTörlés
  6. A kb 5 cm az stimmel.
    Köszönöm a tanácsokat.
    Még annyi kérdésem lenne, hogy a sütőforma oldalát is kibéleled sütőpapírral?
    És mi az ideálisabb? Sütni magasabb hőfokon rövidebb ideig vagy alacsnyabb hőfokon tovább?

    Köszönöm szépen: Eszter

    VálaszTörlés
  7. Igen, utána megnéztem a képet, és nem volt az olyan alacsony. :)
    Az oldalára nem tettem sütőpapírt, csak kivajaztam, kiliszteztem. A sütést így szoktam: 2 ütemben, először egy kicsit magasabb, aztán alacsonyabb hőfokon.

    VálaszTörlés
  8. Köszi a válaszokat és a segítséget! ;-)

    VálaszTörlés
  9. mennyi ideig kell sutni es hany fokon?
    elore is koszonom a valaszt

    VálaszTörlés
  10. Kedves Adri! Kb. 185 fokon 10 perc + 175-180 fokon 20-25 perc. Nem szabad kinyitni a sütőajtót, csak az utolsó 5-10 percben, különben összeesik a tészta. Tűpróbával tudjuk ellenőrizni: beleszúrunk egy fogvájót és ha tisztán, nem ragacsosan, maszatosan jön ki akkor elkészült. Ha a piskóta elválik a tortaforma oldalától, az is annak a jele hogy elkészült.

    VálaszTörlés
  11. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés
  12. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés