Tojáslikőrös panna cotta erdeigyümölcs öntettel

By Melinda - 14:56

Ez is a szüleim aranylakodalmára készült és amennyire volt összetett az Ünnepi torta elkészítése, annyira volt egyszerű és gyors ez a desszert. Régóta listán volt az elkészítése, és amikor Reni receptkártyáit megkaptam, az ő receptje lett a befutó. A panna cotta egy tejszínpuding, amely önmagában is nagyon finom, de ízesíthetjük, vagy szervírozhatunk mellé különböző önteteket. Én most mindkettőt tettem.

Azt még nem tudtam eldönteni, hogy örüljek vagy sajnáljam, hogy a kis vaníliaszemek kiültek a tetejére, illetve leültek az aljára. De megragadom az alkalmat, hogy az igazi vanília előnyeire felhívjam a figyelmet! Az igazi vaníliarúd semmihez nem hasonlítható! Természetesen pótolható, a minőség szerinti romlás sorrendjében: a kikapart vaníliarúddal kevert porcukorral, vaníliaaromával, bourbon vaníliás cukorral, vagy vaníliás cukorral, de ha van lehetőségünk eredeti vanília rudat használjunk. Tudom, hogy a költsége miatt ez meggondolandó, de a különbséget érezni lehet. Én a hideg desszertekhez, krémekhez, italokhoz - Creme brulee, Tojáslikőr, Panna cotta - kötelezően vaníliarudat használok, a többieknél - linzereknél, kevert tésztáknál - pedig már én is sáfárkodom a lehetőségekkel.

Hozzávalók panna cottához:
  • 4 dl tejszín, nálam most: 2,5 dl tejszín + 1,5 dl tojáslikőr
  • 2 dl tej (3,5%-os)
  • 5 dkg cukor
  • vaníliarúd, nálam most fél rúd (a tojáslikőr miatt)
  • 3 lap zselatin, nálam most 6 lap (a tuti kiboríthatóságért)
Hozzávalók az erdei gyümölcs öntethez:
  • 15 dkg erdei gyümölcs
  • 7 dkg cukor
  • 1 teáskanál keményítő
Elkészítés:
  1. A tejet a cukorral, a vanília kikapart belsejével forrásig melegítjük.
  2. A zselatinlapokat kevés vízbe beáztatjuk.
  3. A tejhez hozzáöntjük a tejszínt és újra felforraljuk.
  4. Levesszük a tűzről, beledobjuk a zselatint, majd addig kevergetjük, amíg azok elolvadnak benne.
  5. Kicsit hagyjuk hűlni, belekeverjük a tojáslikőrt, majd formákba, poharakba öntjük, utána hűtőbe tesszük. Egy éjszakát dermedni hagyjuk.
  6. Az erdei gyümölcsöket kevés vízzel, a cukorral és a keményítővel összefőzzük. Hagyjuk felforrni, besűrűsödni.
  7. Ezután hagyhatjuk darabosan vagy átszűrhetjük/átpasszírozhatjuk az öntetünket.
  8. Lehűtjük. Tálaláskor a panna cotta mellé szervírozzuk.
Fortélyok:
Gyümölccsel is készíthetjük, akár darabosan, akár pépesen, akár a tejszínbe, akár díszítésnek. Ha időszűkében vagyunk öntet helyett, jó minőségű lekvárral is szervírozhatjuk. Hidegen tálaljuk.

  • Share:

You Might Also Like

15 megjegyzés

  1. Hát ez GYÖNYÖRŰŰŰ!!!
    Le a kalappal! Nagyon ügyes vagy!!!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép lett! Jó ötlet ez a rózsaalakú, szilikonformában készítés. Biztos finom is, tetszik a tojáslikőrös toldás :)

    VálaszTörlés
  3. Edith, köszönöm!

    Reni, örülök hogy tetszik, nagyon kíváncsi voltam a véleményedre!

    VálaszTörlés
  4. Szóhoz se jutok...álomszép...:)

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörű!!!

    És örülj a kis vaníliaszemeknek, jól is mutat, plusz minőséget mutat - igazi vaníliát!

    VálaszTörlés
  6. Érdeklődnék, hogy konkrétan milyen zselatint raktál bele? Nekem a múltkori alkotásom a Lucullusos zselatintól kissé mellékízű lett és grrrr. Pedig becsszó nem forraltam!!!

    VálaszTörlés
  7. Gyönyörű szép lett! A vaníliaszemek külön jól mutatnak!
    A receptbe nem írtad bele külön, de gondolom a tojáslikőrt a végén öntöd a már langyosodó cuccba,ugye? Tehát azzal nem melegíted együtt.

    VálaszTörlés
  8. Gyönyörű szép ez a rózsa forma!

    VálaszTörlés
  9. Niki, köszönöm!

    Chef Viki, köszönöm! Igazad van, végül is csak jót jelenthet, ha látjuk a kis vaníliaszemeket!

    Ramimami! Az Aldiban kapható lapzselatint használtam (Blatt-Gelatine). Időszakosan kapható, de érdemes figyelni, mert mellékíze nincs, és engem még sosem hagyott cserben. Az ára is kedvező: 18 lap 400 Ft körül van.

    Bianka, köszönöm!

    Moha köszönöm! Igen, a végefelé öntöttem bele, hogy a likőrt, hogy az íze és alkoholtartalma legjobban megmaradjon. Máris kiegészítem a leírást, nagyon köszönöm, hogy szóltál!

    Köszönöm, családi tűzhely! A szilikonos forma is (mint a lapzselatin) az Aldiból származik.

    VálaszTörlés
  10. Nagyon szépeket készítesz! Én is Reni Panna Cottáját szoktam csináli és valóban nagyon jó! Ebben a formában pedig nagyon különleges!

    VálaszTörlés
  11. Köszönöm Dia! Reni receptje tényleg nagyon jó! Örülök, hogy benéztél hozzám!

    VálaszTörlés
  12. Nagyon szép lett, nagy kedvenc a Panna Cotta is nálunk!

    VálaszTörlés
  13. Hát nálunk is nyerő lett, biztosan gyakran fogok készíteni!

    VálaszTörlés
  14. Köszi a tippet. Majd többet járok Aldiba ezentúl.

    VálaszTörlés