Kandírozott ibolya

By Melinda - 17:32

Foszlányaim vannak a kandírozott ibolya készítéséről. Egyszer régebben láttam egy sütit, amelyet így díszítettek, amiért persze odáig voltam. Aztán valahol olvastam, hogyan kell készíteni. Most, amikor itt az ibolyaszezon se kép, se leírás, így memóriából próbáltam meg összehozni. Ráadásul gyorsan, mert épp indulóban voltunk a szüleimtől, amikor kitaláltam, hogy ezt nekem még meg kell csinálnom.

Hozzávalók:
  • egy csokor ibolya
  • 1 tojásfehérje
  • 1 kanál porcukor
Elkészítés:
  1. Az ibolyát leöblítjük, megszárítjuk. Csak akkor hagyható el, ha nagyon tiszta, "biztonságos" kertben szedtük.
  2. A tojásfehérjét villával kicsit felverjük.
  3. Az ibolyákat száruknál fogva óvatosan beleforgatjuk, épp csak annyira, hogy egy vékony réteg fehérje ragadjon a szirmokra.
  4. Szűrő segítségével porcukorral meghintjük. Bele is forgathatjuk, ez esetben óvatosan rázzuk le a felesleget.
  5. Sütőpapíron sorban elrendezzük és hagyjuk megszáradni.
  6. Levágjuk a szárát és tárolódobozba tesszük.
Fortélyok:
Fontos, hogy tiszta, "biztonságos" (nem poros, nem kutyuslátogatta) helyről szedjük az ibolyákat. Ha nagyon tiszta helyről szedtük, elhagyható az öblítés, ami azért töri egy picit a szirmokat. Frissen szedett ibolyákat használjunk, hamar hervadnak és elveszítik formájukat. Csak annyi fehérje kerüljön a szirmokra, amennyi egy vékony alapot képez a cukor számára (sok fehérje meg fog maradni). Egyszer, vékony rétegben cukrozzuk meg. Én kétszer cukroztam, de legközelebb egyszer fogom, már az első réteg szépen bevonta, a másodiktól lett néhol fehérfoltos. Ha gyorsan készítjük és szépen szárítjuk, szinte egyáltalán nem veszít a méretéből, színéből.

  • Share:

You Might Also Like

4 megjegyzés

  1. Jaj, ne is fájdítsd a szívem ilyen gyönyörűséggel :-))

    A környékünk teli-teli volt ibolyával, szinte lila szőnyegként borította a földet - de nem mertem belőle szedni, mert ki tudja, mi járt felette :-(

    VálaszTörlés
  2. Kiskukta, köszönöm!

    Chef Viki, örülök ha tetszik! Nekem szerencsém volt, egy zárt kertben tudtam szedni, ahol por nem érte, állat nem járt. Le is lehet, illetve kell is öblíteni (ezt most bele is írom a leírásba) de én most tényleg nagyon ideális helyről szedhettem.

    Bianka, köszönöm!

    VálaszTörlés