Meggyes-csokis muffin

By Melinda - 1:42

Hívhatnánk akár feketeerdő muffinnak is. Meggy, csokoládé, tejszín, - és bár a torta is esedékes lenne, mert már régen csináltam - most muffin lett. Bár a képen ez nem látható, ezek a muffinok most minimuffin formában készültek, így falatnyi finomságok lettek. A minimuffin formát nagyon kevés helyen lehet kapni, én sokáig vadásztam, és már a családomat és barátaimat is izzítottam, figyeljék amerre járnak. A bátyám lett a befutó a Kikában talált egy Dr. Oetker-est.


Hozzávalók:
Elkészítése:
  1. A muffin elkészítése szerint, kiegészítve azzal, hogy a kakaót a liszthez keverjük.
  2. Kibéleljük a minimuffinformákat és a tészta felét belekanalazzuk.
  3. 2-3 szem meggyet egy kis zselével ráhelyezünk, majd beborítjuk a tészta másik felével.
  4. Megsütjük és hagyjuk kihűlni.
  5. A díszítéshez a tejszínt félig felverjük, belekeverjük a porcukrot és a habfixálót, majd keményre verjük.
  6. Csillagcsőrős habzsákkal, vagy díszítőpisztollyal rányomjuk a tejszínhabot, majd egy csöppnyi meggyzselével díszítjük.
Fortélyok:
A meggyzselé friss meggyel, meggybefőttel, megylekvárral, vagy bármilyen más savanykás gyümölccsel cserélhető.

  • Share:

You Might Also Like

2 megjegyzés

  1. Azért az, hogy "kisütjük" kissé tág fogalom... hőfok és sütési idő segítségével az ember nem égeti túl a sütiket, és nem is kell sakkoznia, meg végig figyelgetni, hogy na-na?... Kezdőknek ez elég izzasztó lehet. Ezért szerintem érdemes lenne feltüntetni a recepteknél ezeket a fontos információkat!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Sayonara007!
    Ezzel a kérdésen sokat gondolkodtam, és az alábbi okok miatt úgy ítéltem meg, hogy jobban teszem, ha mindenkinek a saját sütőismeretére és a rutinjára bízom a sütési idő meghatározását!
    1.) Nekem villanysütőm van, amely 1-10 között állítható és én magam sem tudom, hogy pl. a 7-es fokozat, konkrétan mekkora hőfokot jelent.
    2.) Még két hasonló villany- vagy gázsütő között is lehet különbség, pl. az életkorából adódóan.
    3.) Még ugyanazon sütő is tud eltérően sütni, pl. a gáz minőségének ingadozásából adódóan.
    4.) A légkeveréses sütők működése teljesen eltér a hagyományoséktól.
    5.) És még az alapanyagok hőfoka és minősége is jelenthet kisebb eltéréseket a sütési időben.
    Megfontolom észrevételed, de ígérni csak azt tudom, hogy az én villanysütőm fokozatával és idejével tudom kiegészíteni a receptjeimet.
    Különben én cca. 25 éve sütögetek, de még néha én is sakkozok és figyelgetek, hogy tuti legyen a végeredmény! :)

    VálaszTörlés