Diós piskóta

By Melinda - 20:16

Ezt a diós piskótát 2003. januárja óta sütöm. Akkor jelent meg a Príma Konyha hátsó borítóján. Az újságnak azóta minden számát megvettem, most gondolkodom a folytatáson. A recept bevált, igazán könnyű, laza, és lágy. Töltöttem már dió-, vanília-, gesztenye- és csokoládékrémmel. Mindegyikkel isteni finom.

Hozzávalók:

  • 8 tojás
  • csipet só
  • 30 dkg cukor
  • 1 dl víz
  • 15 dkg dió
  • 15 dkg liszt
  • fél sütőpor
Elkészítése:
  1. A sütőt bemelegítjük.
  2. A tojásokat szétválasztjuk. A tojásfehérjét csipet sóval kemény habbá felverjük.
  3. A tojássárgáját a cukorral 4-5 perc alatt fehéredésig verjük. Belekeverjük a vizet.
  4. A diót egy kicsit megpirítjuk, így intenzívebb lesz az íze. Megőröljük.
  5. A diót, a lisztet, a sütőport elvegyítjük. Majd a három alkotóelemet óvatosan, lyukas fakanállal összekeverjük.
  6. Sütőpapírral, vagy vajjal, liszttel kibélelt tortaformában öntjük, és előmelegített sütőben kb. 50 percig sütjük. Félidőben csökkentjük a hőfokot.
Forrás: Príma Konyha 2003/1.

  • Share:

You Might Also Like

4 megjegyzés

  1. Szia!
    Mekkora formában kell sütni?
    Köszi:Ági

    VálaszTörlés
  2. Kedves Ági! 26 cm-es formában készült. Nagyon szeretem ezt a piskótát, szívből ajánlom. Üdv:
    Melinda

    VálaszTörlés
  3. Engem az érdekelne, hogy hány fokon kezdjük sütni.

    VálaszTörlés
  4. Kedves Silvia! Konkrét hőfokot sajnos nem tudok mondani, nekem 10-es skálájú villanysütőm van, amelyben 8-as fokozaton kezdem a sütést, majd félidőben 7-es fokozatra csökkentem. Bízom benne így is tudtam segíteni, üdv: Melinda

    VálaszTörlés