Meggyes máktorta

By Melinda - 20:45


A hétvégén évfordulónkat ünnepeltük a párommal. Itt és most szeretném megragadni az alkalmat, hogy megköszönjem neki, hogy - sok minden más mellett - a Kreatorta készítésében is támogat engem. Az én Sütivadászom, mint első rendszeres olvasóm (sejtésem szerint, mert ő sanda mosollyal mindig tagadja) a blogcím bejegyzésétől az utolsó rendszeres olvasóm regisztrálásáig, minden fejleménynek követője. Minden reggel és este rápillant a blogra, minden sütinél megkérdezi csináltam-e fotót, és mindent meghallgat, amit csak szeretnék elmesélni a változásokról. Ez hihetetlen jó érzés! Arról nem is beszélve, hogy most már nem csak a sütik készítését kell az oly szoros időrendünkbe beilleszteni, hanem a posztok készítését is. Nem is kívánhatnék többet, mint gasztroblogger! Hálás vagyok, hogy támogat, mert nekem nagyon fontos lett ez a blog, és így dupla öröm, hogy megoszthatom!
Szerettem volna egy szép és finom tortával meglepni őt. Miután közös nagy kedvencünk a mák a Mohától induló, Kiskuktánál is megjelenő meggyes máktortára esett a választásom. És bár a torta nem, de az alkalom megkövetelte az ünneplő ruhát, így fondant bevonatba öltöztettem. Ízlett és tetszett neki!


Hozzávalók a lapokhoz:
  • 10 tojásfehérje
  • 35 dkg cukor
  • 35 dkg darált mák
Hozzávalók a grízes krémhez: (az eredetiben fél adag van)
  • 6 dl tej
  • 6 ek. búzadara
  • 20 dkg vaj
  • 14 dkg porcukor
  • 2 citrom reszelt héja
  • 1 rúd vanília
Hozzávalók a meggyes krémhez:
  • 80 dkg meggy, vagy 2 üveg meggybefőtt
  • 3 dl meggylé, vagy víz
  • 6 dkg étkezési keményítő
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1/2 kk. őrölt fahéj
  • 1/4 kk. őrölt szegfűszeg
  • vanília (nekem itt kimaradt)
  • 3 ek. cukor
Hozzávalók a díszítéshez:
  • 70 dkg fondant
  • piros cukorszívek
  • piros cukorfilc
  • szalag
Előkészítés:
  1. Előkészítünk 4 db 26 cm-es sütőpapírformát (rajzolunk 4 db 26 cm-es kört 2 cm-es kerettel és kivágjuk őket). Tortaformákat is használhatunk. Bemelegítjük a sütőt.
  2. A tojásfehérjét csipet sóval és pár csepp citromlével felverjük, a cukrot több részletben hozzáadjuk, majd kemény habbá verjük. A darált mákot óvatosan (lyukas fakanállal) belekeverjük.
  3. A habot 4 lapban a sütőpapírokra, vagy a tortaformákra eloszlatjuk, elkenjük úgy, hogy kb. fél cm vastag legyen. Két lapot sütünk egyszerre, körülbelül 20 percig. Amikor halvány barna a teteje, akkor kész. A lapokat hagyjuk kihűlni.
  4. A grízes krémhez a tejet felforraljuk, majd belekeverjük a darát. Hagyjuk kihűlni.
  5. A meggyes krémhez a meggy vagy meggybefőtt levét felfogjuk, majd kimérünk 3 dl-t (ha kevesebb vízzel pótoljuk).
  6. Összekeverjük a cukrot, a citronhéjat, a fahéjat, a szegfűszeget és az étkezési keményítőt, majd fokozatosan hozzákeverjük a meggylét. Közepes lángon felmelegítjük, besűrítjük. A végén belekeverjük a meggyet. Hagyjuk kihűlni.
  7. A grízes krémhez a vajat a cukorral, a vanília kikapart beljesével, vagy vaníliakivonattal, a citrohéjjal habosra keverjük, majd hozzáadjuk a kihűlt tejbegrízt.

Összeállítás:
  1. A lapokat az alábbi sorrendben megtöltjük: mákos lap - fél adag meggyes krém - mákos lap - fél adag grízes krém - mákos lap - fél adag meggyes krém - mákos lap. Ha nem kerül rá fondant készen is vagyunk. Lehűtjük, tálalás előtt porcukorral megszórjuk.
  2. A fondant borítás előtt a tetejét és az oldalát bevonjuk a grízes krém másik felével és lehűtjük.
  3. A fondantot átgyúrjuk, kinyújtjuk és beborítjuk vele a tortát. A kiegészítőkkel díszítjük.
Fortélyok:
Fondantos bevonat nélkül, elég fél adag grízes krém, a tetejére és az oldalára nem szükséges. Ha fondantos, a fondantot előre készítsük el. A mákos lapoknál vigyázzunk, hogy a széleik ne sérüljenek meg. A grízes krémet hagyjuk rendesen kihűlni, mert megolvaszthatja a vajat.


  • Share:

You Might Also Like

24 megjegyzés

  1. Eszméletlen gyönyörű,és eszméletlen pazar:)Mesés...csodás...nem lehet fokozni;oDDD Nagyon ügyes vagy:)))

    VálaszTörlés
  2. És majd elfelejtettem...G R A T U L Á L O K:)Sok boldogságot Nektek:)))

    VálaszTörlés
  3. Egyszerűen elképesztő!!!!!!!!

    VálaszTörlés
  4. De beleharapnék! Hogy egy képen ennyire látszódjon, hogy nagyon finom az, ami rajta van... !! :)

    VálaszTörlés
  5. Niki köszönöm, olyan szépeket írsz, teljesen meghatódom! Köszönjük a jókívánságot is!

    Dia köszönöm, jó érzés a sok felkiáltójeled!

    Angelocska, tényleg nagyon finom volt!

    VálaszTörlés
  6. Sok-sok boldog közös évet nektek még!
    A torta gyönyörű lett ismét! És örülök, hogy sikered is volt vele!

    VálaszTörlés
  7. A torta gyönyörű és tényleg pazar! Én is láttam már mindkét említett helyen, és mindkétszer elhatároztam, hoyg megsütöm. még nem került rá sor.

    Sajnálom, hoyg a blogodat is csak most fedeztem fel, pedig tudom, hoyg már többször kommenteltél nálam.:)

    Ami pedig a társad támogatását illeti: örülj neki. Az én férjem mostanra már szintén támogatja a blogírásomat, de eleinte legtöbbször fölösleges időpocsékolásnak tartotta. Kellemetlen is volt egy darabig. Most viszont már legtöbbször ő is megkérdezi, hoyg készült-e fotó, illetve, hoyg meg is jelentetem majd? (És ilyenkor nemcsak a blogra, hanem az Erdélyi konyha magazinra is gondol. :))

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szép!Gratulálok nektek!

    VálaszTörlés
  9. Egy NAGY NAGY GRATULA a tortához, a bloghoz és egy ilyen emberhez :) Legyetek még nagyon sokáig nagyon boldogok!!

    VálaszTörlés
  10. Ez így korán reggel szíven ütött ! :)))
    Csodálatos !!!

    VálaszTörlés
  11. Gratulálok! Jó nálad ilyen szép dolgokat olvasni: a szüleid, aztán ti. Kezdem hinni, hogy ebben a megkavarodott világban még élnek azok az értékek, amiket én otthonról hoztam.
    Becsüld meg a nagyszerű párodat.... :-)
    Én még nem mertem belevágni a blogolásba, mert.... Hú ez hosszú lenne. Érdekes módon, a férjemet jobban izgatja, mint engem. Folyamatosan bíztat, már készített pár normális képet is egy-egy dologról. Szóval, még akármi is lehet.
    Ja, a torta! Hát ezért ragadtam billentyűzetet. Meseszép! Mint nálad minden és gondolom, hogy finom is lehet. Előbb-utóbb nálunk is meg fog jelenni.... :-)

    VálaszTörlés
  12. Ez igen, gyönyörű. Csak így tovább.
    Puszi.

    VálaszTörlés
  13. Nagyon szép lett, és hát mááák és meggy és gríz, mmmm! Imádom! :))

    Nagyon sok boldogságot kívánok nektek!

    VálaszTörlés
  14. Ez fantasztikusan néz ki!!!

    Gratulálok!!!

    VálaszTörlés
  15. Még sok boldog évfordulót kívánok nektek!
    A torta ruhája gyönyörű lett, mindig igaz, hogy a kevesebb több. Nagyon ügyes vagy! Örülök, hogy ízlett is.

    VálaszTörlés
  16. Nagyon sok boldogságot kívánok Nektek, a torta pedig gyönyörű!

    VálaszTörlés
  17. Állj vagy lövök! Te ünneplőbe öltöztetett ópium szelet!
    Most nem tudom, mi bódítóbb itt? A mák vagy a szeretet?
    De, hogy nem piskóta e torta abban biztos lehetsz!

    VálaszTörlés
  18. Leesett az állam, és úgy maradt. Ez valami hihetetlen gyönyörű! A maga egyszerűségében, letisztultságában csodálatos ünnepi torta. Az ízesítést meg sem említem: mák és meggy egy helyen...nyammm!:)
    Sok boldogságot kívánok nektek!

    VálaszTörlés
  19. Kiskukta, köszönöm! Remek recepteket találok nálad! :)

    Sedith, örülök, hogy benéztél hozzám és hogy olvasóm lettél! Én is úgy érzem, hogy nagyon fontos a támogatás.

    Ottis, Edith, Judit, köszönjük szépen!

    Kedves Titáti! Nagyon kedves vagy, köszönöm! Szerintem is otthonról indult minden, a szeretet is meg kellett tanulnunk, csak így adhatjuk tovább! A blogra én is csak biztatni tudlak, annyi új, kedves ismerőst, jóérzést, és (siker)élményt ad, hogy én magam sem hittem volna! És egy kicsit maradandóvá teszi a múló étkeinket. A tortát pedig érdemes megsütni!

    Gabi, örülök, hogy írtál nekem, köszönöm. Hallottam beteg vagy, jobbulást neked!

    Egycsipet, a mák-meggy-gríz tényleg nagyon finom kombináció!

    Kricky, köszönjük!

    Moha, köszönöm! Örülök, hogy tetszett! Fantasztikus a recepted!

    Bianka, családi tűzely, aranyosak vagytok, köszönöm!

    Ó, Sütivadászom! Hogy a mi a bódítóbb itt? A szeretet. A mák sem érne semmit nélküle.

    Ms. Poppy, köszönjük! Örülök, hogy meglátogattál és hogy tetszett a tortánk, szívem-lelkem benne volt.

    VálaszTörlés
  20. Finom ízléses díszítés, isteni ízek, gyönyörűséges a torta. Az évfordulóhoz szeretettel gratulálok! :)

    VálaszTörlés
  21. Már előttem mindent leírtak: egyszerűen mestermű!! Gratulálok a tortához és sok boldogságot Nektek!!

    VálaszTörlés
  22. Yasmine, Trinity köszönöm! Olyan szépeket írtok, hogy belepirulok!

    VálaszTörlés
  23. Ma elkészítettem, remélem olyan finom is lesz, mint amilyen szép!!! Igaz az enyém nem lett olyan tökéletes..de majd gyakorlom..
    Köszönöm a receptet!!!

    VálaszTörlés