Epres-fehércsokis-mascarponés torta

By Melinda - 13:03

A keresztfiam szülinapjára készült ez a torta. Neki a fehércsoki a kedvence és hát az epret sem veti meg, így adott volt ez a kombináció. A krém ötlete Macié, ő kevesebb csokival és a gyümölcsöt beleturmixolva pohárkrémet készített belőle. Én a több csokival egy sűrűbb krémet kaptam és a darabolt gyülmöccsel pedig a fehércsokis jellege is megmaradt. Én nem vagyok nagy fehércsokirajongó, de ez nekem is nagyon ízlett, így bátran ajánlom mindenki figyelmébe.

A tészta: 7 tojásos piskóta

A krém:
  • 40 dkg fehércsokoládé
  • 50 dkg mascapone

A díszítés:
  • 5 dkg fehércsokilapocska
  • 70 dkg eper
  • 1 lap zselatin
  • 1 dl tejszín
  • fél zacskó habfixáló
  • fél evőkanál vaníliás porcukor, vagy vaníliás cukor
Elkészítés:
  1. Megsütjük a piskótát, akár már előző este.
  2. A fehércsokit a csokiolvasztás szabályai szerint, alacsony hőfokon megolvasztjuk.
  3. A csokit a tűzről levéve, néhány percig hűtjük, majd folyamatos keverés közben először fél majd egész kanalanként hozzáadjuk a mascarponét.
  4. Az epret megmossuk, megtisztítjuk, felét feldaraboljuk.
  5. A zselatint kevés vízben (kb. 6-7 cl) feloldjuk, majd felmelegítjük. Picit hagyjuk dermedni.
  6. A tejszínt a habfixálóval és a porcukorral kemény habbá verjük.
Összeállítás:
  1. A piskótát 3 lapra vágjuk. Az alsó lapot megkenjük a krémmel és megszórjuk a darabolt eperrel. Egy kés segítségével kicsit belenyomjuk az epreket a krémbe majd a következő lapot ugyanígy megtöltjük.
  2. Megkenjük az oldalát, majd az alját és tetejét megfogva, az oldalán körbeforgatjuk a csokilapokba. Ezt felemelés nélkül is megtehetjük a kezünk, vagy egy kés segítségével.
  3. Megkenjük a tetejét is, majd kidíszítjük a fél és egész eprekkel.
  4. A zselatint ecset segítségével vékonyan felkenjük az eprekre.
  5. A tejszínnel - csillagcsőrös habzsák, vagy díszítőpisztoly segítségével - tovább díszítjük.
Fortélyok:
Úgy tervezzük, hogy a tortát előző este készítsük el, jó ha egy éjszakát áll! A krémnél az első kanál mascarponénál teljesen megváltozik a csoki állaga (összeugrik), de ne ijedjünk meg, folytassuk, szépen kisimul a végére. Magyar eperrel a finomabb. Díszítésnél törekedjünk a szimmetriára 16 szeletre tervezzünk.

  • Share:

You Might Also Like

28 megjegyzés

  1. Csodaszép a torta, nagyon precíz kivitelezés!!! :)

    VálaszTörlés
  2. Csodálatos, mennyei színek és maga a torta is...:)
    Van mit fejlődnöm ;)

    VálaszTörlés
  3. Én el vagyok ájúlva!!!! Komolyan mondom! Ez gyönyörűűűűű!!! :))) Millió GRATULA!! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon kedvesek vagytok! Köszönöm! Örülök, hogy benéztetek hozzám!

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörű fotó és torta. Gratulálok!

    VálaszTörlés
  6. Én is gratulálok a bloghoz, csupa finomság van nálad!Jövök máskor is!

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm szépen Nektek! Várlak vissza benneteket!

    VálaszTörlés
  8. Elfogadnál "keresztlányodnak"? :D
    Eszméletlenül szép ez a torta!

    VálaszTörlés
  9. Szia!

    Ez csodás! Meg is csinálom júniusban az egyik családi ünnepre.

    VálaszTörlés
  10. Örülök, hogy tetszik Dia! Szívből ajánlom a receptet, nagyon finom!

    VálaszTörlés
  11. Szia!

    Ma csináltam meg a tortát, de lefényképezni se tudtam, mert olyan hamar elfogyott. :)Isteni finom lett, köszi a receptet!

    abigail

    VálaszTörlés
  12. Kedves Abigail!
    Nagyon örülök, hogy megcsináltad és sikere volt! És hogy hírt adtál róla! Bízom benne, fogsz még kedvedre való receptet taláni nálam! :)

    VálaszTörlés
  13. A 2 kedvencem!! :) nagyon szép!

    VálaszTörlés
  14. Véletlenül kerültem ide, de valami gyönyörű ez az oldal, ez a torta megragadott, s engegni nem akar!
    Jövő héten lesz a lányom szülinapja, ezt a tortát néztem ki, hogy megsütöm! Csak kérdés, hogy sikerül-e ilyen szépre?

    VálaszTörlés
  15. Kedves Évi! Nagyon örülök, hogy tetszik az oldalam. Biztos vagyok benne, hogy ugyanilyenre sikerül a szülinapi torta, ha bármiben tudok segíteni, írj!

    VálaszTörlés
  16. Szia Melinda! Már holnap neki is állok, az ünneplés majd csak kedden lesz! Én házilag készítem a krémsajtot, már ott figyel a hűtőben, csepeg, holnapra elkészül! Ha!! sikerül akkor majd hozom róla a fotót!
    Ezentúl többet fogok itt időzni, nagyon sok jó és szép recept van itt Nálad!

    VálaszTörlés
  17. Szia Melinda! Elkészült a torta, pár változtatást azért hajtottam végre, de mondhatom nagyon finom lett! Ha sikerül megmutatom a képet is róla!

    VálaszTörlés
  18. Szia!
    A fiamnak lesz névnapja a jövőhéten, ezt a fehércsokis krémet néztem ki neki hogy megtöltöm vele a tortáját. Ez a mennyiség elegendő egy 26cm átmérőjű tortához?
    /Nem piskótát szoktam sütni mert az tojás gyilkos. :)/

    VálaszTörlés
  19. Szia!
    22 főre sütném ezt a tortát, mert tavaly nagy sikere volt a szűkebb családban. Szerinted kivitelezhető emeletes verzióban vagy nem bírná el az alsó szint a felsőt?
    Köszönöm!
    Szép napot!
    Ancsi

    VálaszTörlés
  20. Kedves Ancsi!
    Nehéz kérdés: én többször sütöttem emeletes tortát és 2-3 emeletesnél elbírja az alsó a felsőt, de az igazi, szép megoldás az ha fapálcákkal alátámasztod a felső szinteket. Egy videó: https://www.youtube.com/watch?v=3qu9ZtV51RM. Bízom benne tudtam segíteni, üdv: Melinda

    VálaszTörlés
  21. Kedves Melinda,
    persze hogy segítettél, köszönöm szépen!
    Még egy kérdésem lenne: ha fondanttal szeretném borítani (sose csináltam még), akkor jó alá ez a mascarponés-fehércsokis krém vagy mindenképp valamilyen vajas krém kell?
    Nagyon köszönöm!
    Szép napot,
    Ancsi

    VálaszTörlés
  22. Szia!

    Én szeretném megkérdezni, hogy milyen fehér csokit kell használni a krémhez.

    VálaszTörlés
  23. Kedves Anita!
    Bármilyet, azt hiszem ez Lidlben vásárolt saját márkás fehércsoki volt. Üdv: Melinda

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Melinda! Ha 25 cm-es formaban sütöm, akkor nem lesz nagyon lapos a piskóta?

      Törlés
  24. Ez az rgy torta, amit el tudok vagy merek késziteni! Imádom! Kb 10 éve készitem a szülinapomra, és mostmár a gyerekeim szülinapjára is! Koszonom!!! ���� csodas recept!!

    VálaszTörlés