Creme brulee - Égetett krém

By Melinda - 23:04

Évekkel ezelőtt hallottam először a creme brulee-ről, és hát a nevéből adódóan valami különleges dologra gondoltam. Ráadásul amikor a Szívek szállodájában Rory is elalélt egy éttermi vacsorán a Creme brulle-től végképp kíváncsi lettem. Aztán megnéztem a receptet és láttam, hogy sem a hozzávalóiban, sem az elkészítésében nincs semmi rendkívüli, csak jó ha van szuflésütőm és karamellizálópisztolyom. Akkor még nem volt. Aztán nagy örömömre a bátyámtól kaptam karamellizálópisztolyt, utána meg a barátném kapott tőlem szuflésütőt - ez együtt járt azzal, hogy magamat is megajándékoztam egy szettel - így aztán elérkezett az idő a creme brulee-re.


Hozzávalók 4 adaghoz:
  • 6 tojás sárgája
  • 4 dl tejszín
  • 6 dkg cukor
  • vanília
  • citromhéj
  • 6 dkg cukor a karamellizáláshoz
Elkészítése:
  1. Feltesszük a tejszínt melegedni, a vaníliával, citromhéjjal.
  2. Felverjük a tojások sárgáját a cukorral.
  3. A tejszínt lassan habverővel hozzákeverjük a tojáshoz.
  4. Beletöltjük 4 db szufléformába, majd a 4 szufléformát egy tepsibe helyezzük, amelybe a szufléformák közepéig vizet öntünk.
  5. 40-50 percig sütjük, akkor jó amikor már átsült, besűrősödött, de még remegős a közepe egy kicsit.
  6. Kihűtjük és folpackkal lefedve legalább két órára hűtőbe tesszük.
  7. Rászórjuk a cukrot és karamellizálópisztollyal megolvasztjuk. Ha nincs karamellizálópisztolyunk, grillezzük mikróban vagy sütőben.
Fortélyok:
A tojások sárgáját fehéredésig, illetve a cukor elolvadásáig verjük. A vanília lehet a vaníliarúd kikapart belseje, a kikapart vanília rúd, vaníliaaroma, borboun vagy sima vaníliás cukor. A sorrend egyben jelzi a vaníliaíz intenziátás is. Ha a tepsibe melegvizet töltünk, hamarabb felmelegszik, így hamarabb megsül. Sütés közben nekem egy kicsit barnulni kezdett a teteje, így félidőben lefedtem alufóliával. Ha mikróban, vagy sütőben grillezzük, akkor helyezzünk egy kis fóliát a szuflésütő szélére, így egyenletesebben fog elolvadni a cukor.

  • Share:

You Might Also Like

0 megjegyzés