Mogyoróvajas sablé

By Melinda - 19:50

A mogyoróvaj - bár ezt biztosan sokan tudjátok - nem más, mint finomra őrölt földimogyoró kevés olajjal, vagy vajjal. Hatalmas energia, tápértéke van, rengeteg zsír és vitamin található benne. Több száz millióan eszik szerte a világon, de főleg Amerikában és Hollandiában. Ami talán új, hogy szakavatottak szerint a holland sokkal finomabb és jobb minőségű.

Innen kaptam én egy dobozzal! Eddig még sosem ettem, most megkóstoltam és úgy éreztem sütiben a helye. Finom, de tömény. Édesemnél találtam ezt a sablé receptet, remek választás volt.



Hozzávalók:
  • 22,5 dkg vaj
  • 15 dkg nádcukor
  • 15 dkg cukor
  • 2 tojás
  • 22,5 mogyoróvaj
  • 30 dkg liszt
  • 5 g sütőpor
  • egy csipet só
  • 10 dkg apróra vágott tejcsokoládé
Elkészítés:
  1. A vajat kikeverjük a kétféle cukorral, aztán a két tojással, majd a mogyoróvajjal.
  2. Hozzákeverjük a sütőporos lisztet a csipet sót és a darabolt csokoládét.
  3. Hűtőbe tesszük fél napra, vagy egy éjszakára.
  4. 4 cm átmérőjű hengert formázzunk belőle, és újra lehűtjük.
  5. A hengerből 1 cm vastag korongokat vágunk és sütőpapírral bélelt sütőlemezre tesszük.
  6. Világosra sütjük, éppen hogy a széle barnuljon meg.
Fortélyok:
Tényleg 1 cm vastagra vágjuk és tényleg világosra süssük. Én egy kicsit vékonyabbra vágtam és tovább sütöttem, így is nagyon finom volt csak ropogósabb. A tepsiben elterülnek, hagyjunk helyet közöttük!


Jut eszembe: Ti láttatok már földimogyoró bokrot? Én még soha. Elvileg Magyarországon is megterem. Így néz ki.

  • Share:

You Might Also Like

5 megjegyzés

  1. Csodás a süti, nagyon szeretném puhán és ropogósan is! :)
    Nálunk tavasszal volt a kertészetben "vetőmag", néztem nagyot, hogy mit keres ott a földimogyoró, így fel lettem világosítva, de a vételre nem szántam rá magam. :))

    VálaszTörlés
  2. Egycsipet, köszönöm! Én még soha nem találkoztam vele, érdekes hogy ennek a termesztését mennyire nem ismerjük.

    Bianka, köszönöm.

    VálaszTörlés
  3. Juj, de szeretem az ilyen sütiket!
    A földimogyoróval kapcsolatos infók eddig nálam is "kimaradtak" :)

    VálaszTörlés
  4. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés